zaterdag 16 april 2011

Hej hej!

Hej hej! Gisteren ben ik teruggekomen uit Zweden. Het was heerlijk. De dagen waren best volgepland, maar het was heel erg de moeite waard. We hebben scholen bezocht, we zijn de natuur ingeweest en we hebben de stad gezien. De kledingstijl viel ook op. Ik heb heel veel zwarte leggings, blousjes en spijkerjasjes gezien en nog meer All stars. Als je geinteresseerd bent in wat ik heb gedaan, dan moet je verder lezen!

Dag 1
Maandag vertrokken we naar Zweden vanaf Eindhoven. Ik zat lekker bij het raam en heb bijna de hele tijd naar buiten gekeken, zo mooi! 's Avonds aten we pizza (met garnalen die ik er eerst heb afgehaald) en deden we wat spelletjes.

Dag 2
's Ochtends zijn we naar een special needs school geweest. Er waren kinderen met beperkingen en we kregen een dramales te zien. Het was heel bijzonder om te zien hoeveel geduld die mensen voor die kinderen hebben. Tussen de middag kregen we een lunch in het schoolgebouw ernaast. Alle kinderen eten tussen de middag op school. 's Middags gingen we naar de universiteit van Norrköping. Een man had asperger en een vrouw was geboren met een open rug, zij vertelden over hun leven. Daarna hebben we Zweedse studenten ontmoet. Ze hadden allemaal leuke spellen bedacht. Een daarvan was Kubb, een typisch Zweeds spel. Daarna gingen we naar de pub om te eten. Ik heb heel erg gelachen die avond, het was heel gezellig.

Dag 3
In de ochtend kregen we een workshop van Keith. We gingen schilderen in een groep.
We stelden punten op die we belangrijk vonden tijdens het werken. We kregen de opdracht een naakte man te schilderen met een vrouw erbij. Na het schilderen mochten we streepjes zetten bij de punten. Bij alle groepen werden de meeste streepjes gezet bij 'fun & enjoyment'. In de middag gingen we 'outdoor education' doen, wat echt heel gaaf was. De natuur is echt heel mooi daar. Boven op een berg gingen we macaroni maken en worstjes en bananen met chocola eten. Een hele leuke ervaring! 's Avonds hebben we gegeten bij de Mac. Toen we thuis kwamen hadden twee vrouwen ruzie. Een van die vrouwen liet de andere vrouw niet gaan en hield haar bagage vast. De politie kwam er zelfs nog bij. Het was echt hilarisch hoe die vrouwen zaten te schelden tegen elkaar, heel bizar.

Dag 4
Op donderdagochtend ben ik naar een middelbare school geweest. Er werd uitgelegd hoe het schoolsysteem daar was en ik heb met een Zweedse jongen gekletst. Ze kunnen daar echt goed Engels! We kregen daar ook een lunch. 's Middags hadden we vrije tijd. Lisa en ik zijn de stad ingegaan. We kwamen er alleen achter dat alles daar duurder is dan in Nederland. We hebben alleen iets gekocht bij de Vero Moda en hebben lekker lang gezeten in een espresso bar. 's Avonds aten we in het Visalization Center. We kregen ook nog een 3D film te zien. Daarna zijn we nog naar de Pub geweest. De studenten die we eerder hadden ontmoet waren daar ook. Toen het geld op was zijn we teruggegaan naar het hotel. De avond liep heel raar af toen ik en nog twee andere meiden voor de lol naar een nachtclub waren gegaan. We wilden naar binnen maar het was véel te duur. We hadden echt heel erge lol, maar we kwamen er natuurlijk niet in. Toen kwam er ineens een jongen met een hotdogkraam. Ik ging met hem kletsen en vroeg zijn naam. Toen we weg wilden gaan, wilde hij me nog een knuffel geven. Dat dacht ik tenminste, maar het was iets meer dan alleen een knuffel. Die had ik niet zien aankomen.. Mijn klasgenoten lagen helemaal dubbel en ik probeerde zo snel mogelijk weg te komen. Ik kon er daarna ook wel heel erg om lachen.

Dag 5
Vrijdag was de dag dat we vertrokken. We hebben lang gereisd, 's avonds kwamen we thuis. Het waren echt hele leuke dagen. Hej då!

24 opmerkingen:

  1. Ik ben zo jaloers!
    Klinkt echt leuk :D
    Je hebt ook mooie foto's gemaakt xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh zweden is zo'n heerlijk land he!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke foto's!

    Join my giveaway & win a tee chosen by yourself! -->> www.myfashion-notebook.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt zó goed :)
    Ik wil ook een keer naar zweden!
    x Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt allemaal erg leuk! Ik ga naar Zweden in de herfstvakantie ^.^

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superleuk! Klinkt als een geweldige reis!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klinkt als een hele leuke week!! En jij bent dus zo te horen ook geen vis liefhebber haha? En grappig van die jongen van de hotdogkraam.

    http://fashiablee.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Welkom terug. Volgens mij het je het onwijs naar je zin gehad. Zweden <3
    Liefs, xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. the town looks so amazing!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een super leuke blog heb je!
    i follow, liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooie foto's!♥ het ziet er echt super leuk uit hihi! ik wil ook weer een keer naar zweden, love it! XX

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, wauw, nu zou ik nog meer graag naar Zweden willen na het zien van deze foto's! Zo te zien heb je het erg naar je zin gehad. En wauw, jullie schilderij is echt supermooi gemaakt!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er super leuk uit!

    Volg je me?
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super cool, ik wil ook naar Zweden haha! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lijkt me heel apart om mee te maken! Super leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ziet er naar uit dat je het naar je zin hebt gehad :D ook super foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Kubb is zo'n leuk spel. Ik heb het thuis ook!
    Ik wil ook! Nog wachten tot 14 augustus en dan mag ik naar Zweden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh leuke foto's!
    Vooral die laatste foto is echt super!
    Sta je erg leuk op ^^
    &Oh Zweden, suuuuupergaaf!
    Daar wil ik echt zo graag een keertje heen,
    haha heel oppervlakkig, maar eigenlijk wil ik gewoon supergraag in Stockholm winkelen XD

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben blij met iedere reactie die ik krijg! Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik die ook hier.