woensdag 20 februari 2013

Parijs, dinsdag/woensdag

Hoi, hoi. Laat ik maar weer eens met jullie delen wat we de afgelopen twee dagen hebben gedaan. Gisteren zijn we naar Disneyland Parijs geweest. Het ligt dicht bij ons appartement, dus we waren er zo. In de rij stonden naast ons Nederlanders waar we mee aan de praat raakten. Zij hadden een speciale kaart en boden aan ons op die kaarten naar binnen te laten gaan. Dat scheelde ons ongeveer 200 euro.. Echt ongelooflijk. In Disney was het natuurlijk druk. Als eerste gingen we in de Space Mountain. Daarna liepen we verder, maar we vonden de wachtrijen wel héél lang. We zijn toen naar het studios park gegaan. Daar zijn we ook in een paar attracties geweest, zoals The Twilight Zone Tower of Terror en de Rock 'n' Roller Coaster. En we zagen nog een show met autostunts. Op een gegeven moment gingen we nog even lekker zitten met een bak koffie en mensen kijken. Al met al.. waren we niet heel erg onder de indruk. Het is maar goed dat we niet de volle pond hebben betaald, want dan wordt je helemaal niet goed. Maar voor de rest hebben we best een leuke dag gehad.

Vandaag zijn we gewoon weer op verschillende plekken in Parijs geweest. We stapten als eerst uit bij Place Clemenceau. We zagen de Champs-Élysées al liggen, maar links zagen we een mooie brug waar we eerst naartoe liepen. Dat was Pont Alexandre III. Daarna liepen we terug, over de Champs-Élysées. We gingen nog een sportwinkel binnen en ook de Louis Vuitton. We liepen verder naar de l'Arc de Triomphe. We aten daar een broodje. Mijn broertje wilde wel graag naar boven. Papa, Estelle, Servais en ik zijn toen naar boven geklommen. Het uitzicht was erg mooi (kijk de foto's maar). Toen we dit hadden gezien, zijn we met de metro naar de wijk Le Marais gegaan. Daar wilde ik graag heen. Bij een boulangerie kochten we een soort van grote stukken spek. Lekker was dat! We liepen ook wat straatjes door en eindigden bij de Starbucks. Ik had een lekkere caramel macchiato. We zaten echt eventjes te genieten van onze drankjes. Toen hadden we weer energie om verder te gaan. Hup de metro in. We stapten uit bij Jardin du Luxembourg. We hadden daar wel iets meer van verwacht, maar de vijver was wel mooi. In het park waren heel veel kinderen aan het spelen en ik vroeg me af waar de mannen waren die jeux de boules speelden. En toen we even verder liepen, zagen we die inderdaad! Dat was wel grappig. Vanuit het park konden we de Tour Montparnasse zien liggen, een hele hoge wolkenkrabber die overal bovenuit steekt. We liepen daar naartoe. Naast die wolkenkrabber was ook het warenhuis Galeries Lafayette te vinden. Dus daar zijn we ook even naar binnen geweest. Hierna vonden we het wel weer goed geweest en zijn we naar huis gegaan.

Morgen gaan mama, Estelle en ik winkelen. Waarschijnlijk in Rue de Rivoli. Weer een hele dag lopen, haha. Eigenlijk voel ik mijn benen elke dag, vooral in mijn onderbenen. Maar we gaan gewoon door!

32 opmerkingen:

  1. Jammer dat Disneyland een beetje tegenviel, ik vond het juist echt geweldig, maar toen was het niet zo druk en hadden we speciale pasjes waardoor we eerder in de attracties konden.
    Verder klinkt het weer super leuk! Veel plezier morgen met shoppen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief van die Nederlanders, dat scheelt echt een hele hoop geld. En wat een mooi uitzicht als je op l'Arc de Triomphe staat! :) Toen ik er was zijn we er helaas niet op geweest en dat vind ik eigenlijk wel heel jammer. Je hebt weer hele mooie foto's gemaakt! Alvast heel veel plezier met het shoppen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke foto's weer! Ik ben 2x in Disneyland geweest daar en vond 't ook niet suuuuuper bijzonder. Als het niet druk is, is het nog wel leuk. Maar ik vind de Efteling leuker, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's en leuk verslagje! Wel zonde dat Disney tegen viel, misschien omdat jij er ook iets ouder bent dan de gemiddelde misschien? I dunno, maar toen ik kind was was ik verliefd haha. En geniet alvast van het shoppen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aah door al die leuke foto's ga ik Paris missen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke foto's!
    Liefs

    www.blamethefireworks.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow wat fijn dat je met die mensen mee mocht! Erg mooie foto's heb je gemaakt, stiekem ben ik best wel heel erg jaloers!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige fotos Denise. Jammer dat Disneyland tegenviel maar wel aardig van de Nederlanders! Have fun today met het winkelen :-) XX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, dat scheelt wel heel wat geld! Je hebt weer hele mooie foto's gemaakt! Heel veel plezier weer vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk weer! Ik vond disneyland juist erg leuk, maar als het zo druk is is het natuurlijk ook niet leuk. Ik ben ook op l'arc de tromphe geweest, echt zo mooi! Veel plezier met shoppen vandaag. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw prachtige foto's weer! Veel plezier morgen met het shoppen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een supermooie foto's heb je gemaakt zeg! Ziet er echt ontzettend tof! Wel tof van die Nederlanders zeg, maar wel jammer dat je Disneyland niet zo leuk vond :(

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een geweldig mooie foto's weer!! ik ben jaloers, ik wil ook naar disneyland!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super fotos weer, ik vind het zo leuk om te zien! Vooral als ik die foto's zie van laduree en met de eiffeltoren.. wordt er helemaal jaloers van haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben jaloers op het feit dat je in de Rock n Roller Coaster van Aerosmith bent geweest in Disney, ik wou hier twee jaar geleden ook in, maar mijn school had toen alleen maar entree kaartjes gekocht voor het algemene gedeelte van het park... Best jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw, weer geweldige foto's! Leuk dat jullie dán ook echt overal naar toe gaan om dingen te bezichtigen, dat lijkt me zo leuk! Geniet er nog van & heel veel plezier met shoppen! Binnenkort verwachten we een shoplogje? Hope it, lijkt me leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Echt weer prachtige foto's! ik krijg ook helemaal zin om weer naar Parijs te gaan! Veel plezier met shoppen vandaag! X

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Qua disneyland ik vond het ook zo tegenvallen en echt het geld niet waard, gelukkig kregen jullie die korting! Superleuke foto's en veel plezier met het winkelen morgen! weet niet of je dit nog leest maar achter de rue de rivoli ligt ook een superleuk winkelcentrum, waar ze persoonlijk vond ik, leukere dingen/winkels hadden dan op de rue zelf! x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Parijs is mooi hé! Ik ben er ook geweest een jaar terug, en ik ben er echt verliefd op geworden! Heel mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie foto's maar die maak je meestal wel in Parijs. :) Balen van Disneyland, ik vond het er wel errug leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het ziet er zoo mooi uit! En al die tassen van Michael Kors! Waauw! Ladurée lijkt me ook heeerlijk! Geniet er nog maar van en ik ben benieuwd naar je aankopen!~xx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hele mooie foto's en prachtig uitzicht! Ik ben benieuwd wat je allemaal gaat shoppen morgen. (:

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jammer dat Disneyland tegenviel! Wel heel lief van die Nederlanders natuurlijk! Die 200 euro kan je weer ergens ander aan uitgeven ;) Je hebt weer hele mooie foto's gemaakt! Nog heel veel plezier in Parijs! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat een geluk met die Nederlands!
    waaauw wat een mooie foto's! Ik krijg spontaan weer heimwee haha.
    oeeeh laduree is een van de beste macaron shops ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Erg gaaf! Wat een mooie foto's ook, jullie hebben mooi weer. Heel veel shopplezier alvast!
    Liefs, Swaen

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat aardig van die Nederlanders, wel balen dat het uiteindelijk een beetje tegenviel. Erg mooie foto's ook weer!

    Oja, ik heb je trouwens op mijn blog genomineerd voor de Liebster Award!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Aaah wauw prachtige herinneringen aan Parijs, krijg weer helemaal heimwee door deze post :) Mooie foto's heb je gemaakt. Jammer dat Disney tegen viel, de laatste keer dat ik daar was is vijf jaar geleden. Maar toen vond ik het echt geweldig weet ik nog. liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Het ziet er echt heel leuk uit! Ik wil nu ook weer terug naar Parijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Klinkt allemaal echt heel leuk! Ik ben zo jaloers wil ook echt een keer naar Parijs :)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat zie je er leuk uit op de eerste foto!
    Ik ga in de zomervakantie naar Disney, eerste keer. Hopelijk is 't leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben blij met iedere reactie die ik krijg! Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik die ook hier.