maandag 18 februari 2013

Parijs, maandag

Jeetje, ik móet wel weer posten vandaag. Want ik heb weer zo veel foto's gemaakt dat ik er wel iets van moet delen. Vandaag was weer echt een topdag. Het was niet koud, de zon scheen de hele dag en de lucht was strakblauw. We besloten om eerst naar de Basilique du Sacré-Cœur te gaan. Ik was er al eens binnengeweest, maar dat vond ik niet erg. Het is daar zo mooi! Het uitzicht is prachtig, de kerk is prachtig van buiten én van binnen. We hebben daarna op de trappen een stokbroodje gegeten, met het zonnetje op ons gezicht. Daarna konden we Montmartre natuurlijk niet overslaan. Ik vind het sfeertje daar zo leuk. We zijn bijna alle schilders wel langsgegaan en ik heb er ook veel foto's gemaakt. Ze wilden mij ook nog strikken om na te tekenen, maar dat sloeg ik af. We liepen de trappen af en onderweg kwamen we langs een soort gokspel dat mensen op straat deden. Op de een of andere manier bleven we daarbij staan. Het was eigenlijk een heel makkelijk spel met drie schijfjes en een daarvan met stip. Mijn moeder raadde telkens goed. Er werd met 50 euro en 100 euro gegokt. Opeens wilde mijn moeder dat wel doen en had mijn vader zijn portemonnee al in zijn handen. Ik zei nog dat het misschien nepgeld was. Maar wat was de clue: de mensen die eromheen stonden werkten samen en toen wij met elkaar communiceerden werd er een schijf gewisseld. We waren opgelicht en 50 euro lichter. Ik was best wel boos en mijn zusje verdrietig. Maar terugdraaien kunnen we het toch niet, dus probeerden we het te vergeten. We liepen naar de metro en gingen naar Jardin des Tuileries. We liepen het park door naar het Louvre en eromheen. Bij een cafeetje dronken we wat. Het zonnetje was echt warm! We zaten daar erg lekker. Onze cappuccino's waren wel prijzig, 7,50 per stuk! Maar het is maar een keer vakantie.. Vanaf het café liepen we naar Pont Neuf en kort daarna namen we weer de metro. We zijn toen nog naar Centre Pompidou gegaan. Eigenlijk vind ik dat maar een lelijk gebouw. We hadden honger en aten frietjes, broodjes en wat salade. Daarna wilden we per se nog een Mc Flurry. Jam, jam! En zo was onze dag weer gevuld. Morgen gaan we naar Disneyland!

De foto's staan trouwens ook in de volgorde van de dag :).


Sexion D'Assaut - Ma direction (luister)

22 opmerkingen:

  1. Wat stom zeg dat jullie zijn opgelicht, je had je ouders al gewaarschuwd, haha. Helaas kan je het inderdaad niet meer terugdraaien. Prachtige foto's weer en heel veel plezier in Disneyland!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's! Voor dat soort spelletjes waarschuwen mijn ouders me altijd. De mensen die het op dat moment spelen horen bij degene van wie het is. En als dan een toerist, in dit geval jullie, het ook wil proberen gaan ze valsspelen en lichten ze je op. Blijf zulke dingen echt verschrikkelijk vinden, hopelijk heeft het niet jullie hele dag verpest. Heel veel plezier morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's zeg! Veel plezier in Disney morgen <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Flink balen! Maar niet teveel aan denken. Je hebt weer mooie foto's gemaakt! Zie ook gebouwen voorbij komen die ik heb gezien. Alleen van buiten helaas. De volgende keer als ik naar Parijs ga wil ik alles beter bezichtigen. Heel erg veel plezier morgen! Wil ook zo graag weer naar Disneyland! Was er geweest toen ik klein was, te lang geleden dus en durfde amper wat haha.

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Balen van die oplichting! Maar wel hele mooie foto's weer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oooh leuke foto's, goede sfeerimpressie ook.
    en aaargh dat oplichten...
    ik weet nog wel toen wij een jaar of 10 terug naar disney gingen,
    daar maakte een man polaroid foto's van ons, toen het nog geen € was.
    omgerekend bleken we echt 60 gulden ofzo betaald te hebben,
    voor 4 superlelijke foto's! haha
    veel plezier nog!
    liefs,
    denise

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bah, jammer dat jullie werden opgelicht! Gelukkig was de rest van de dag wel mooi, mooie foto's :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Balen dat jullie opgelicht waren! :( Probeer het te vergeten. En ga morgen genieten in Disney! (Maar dat lukt vast wel.).

    oh en ik vind je foto's prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw hele mooi foto's en mooi geschreven. Parijs is zo leuk en mooi. Nu wil ik ook graag weer terug, haha! Heel veel plezier in DIsneyland!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Baleen! Je hebt wel onwijs Mooie fotos! Ik Ben nu ooo Ik parijs, I'm in love! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. In een woord WAUW! Prachtige foto's! Wel echt balen van die oplichting..hopelijk kunnen jullie het snel vergeten en lekker genieten van jullie vakantie! X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie foto's! Erg balen van die oplichting, maar tja, dat heb je in Parijs :( Ik vind Centre Pompidou wel een bijzonder gebouw, maar ook niet zo mooi. Wat leuk dat je vandaag in Disneyland bent, veel plezier (ook al lees je dit niet meer)!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het lijkt allemaal zo mooi en prachtig maar dan kan dit inderdaad gebeuren. Geniet er nog maar lekker van en vergeten dat is het perfecte woord wat je nodig hebt. XX

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ah wat stom dat dat is gebeurd! Verder klinkt het wel als een leuke dag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Weer prachtige foto's!! Geniet er nog van!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Like your photo's! Ik ga morgen naar Antwerpen en hoop daar ook veel te kunnen fotograferen. Nog veel plezier in Parijs! X

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een geweldige foto's! Heel veel plezier morgen in Disneyland! Geniet ervan xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Over dat oplichten heb ik inderdaad gehoord maar je verwacht het niet!
    Foto's zijn wederom heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super mooi foto's gemaakt! Geniet nog van Parijs! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat vervelend dat jullie opgelicht zijn, gelukkig heb je de dag er niet door laten verpesten :)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben blij met iedere reactie die ik krijg! Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik die ook hier.