woensdag 29 mei 2013

De Ardennen: maandag

Hoi, hoi! Ik ben weer terug van drie hele sportieve, maar leuke dagen in de Ardennen. Ik heb in drie dagen behoorlijk wat foto's kunnen maken. Gelukkig maar, want de omgeving was echt prachtig. De dagen waren intensief, maar absoluut de moeite waard. Ik heb genoten.

Maandagochtend vertrok ik eerst met de trein van Dronten naar Zwolle. Daarna reisden we met de meeste mensen van Zwolle naar Utrecht en van Utrecht naar Maastricht. Dat was al een behoorlijke rit met de trein! Van daaruit zijn we verder met de bus gereisd naar Malmédy in de Ardennen. We legden onze koffers op de kamer, trokken sportkleding aan en waren klaar voor de eerste activiteit. Mijn kamergroepje en ik deden 's middags het touwenparcours en boogschieten. Het touwenparcours vond ik wel tof. Het was hoog in de bomen en je moest jezelf verplaatsen door je veiligheidstouwen steeds over te schakelen. Leuk om eens gedaan te hebben! Om half 7 moesten we eten. En ja, wat verwacht je van eten in een jeugdherberg? Precies, niet veel. Het was ook niet echt lekker.. een visje met een raar sausje, spinazie en linzen? We wisten eerst niet wat die witte dingetjes waren. Gelukkig lag er ook nog wat rauwkost om te eten. Na het avondeten besloten we even naar het dorpje Malmédy te lopen. Onderweg kwamen we een mooie boom met roze bloemen tegen waar ik foto's van iedereen heb gemaakt. En ik sta er zelf ook op, natuurlijk ;). In het dorpje leek eerst niks open, maar gelukkig vonden we toch een cafeetje. Teruggekomen in de jeugdherberg deden we nog even een spelletje, om vervolgens te gaan slapen. Ik vond het een leuke, geslaagde eerste dag.

Alle foto's staan op volgorde.

21 opmerkingen:

  1. Leuke foto's inderdaad mooie omgeving! xo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt echt amazing. Zo ziet het er ook uit! Die foto van jou en die bloemen is ook onwijs mooi! Xo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's! Ik ben ook in de ardennen geweest, echt heel jammer dat ik mijn Canon niet mee kon nemen :( xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die pijlschiet foto is echt stoer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha dat witte spul is tarwe volgens mij! Hele mooie foto's heb je gemaakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind de kuiltje in je wangen zo leuk haha !
    xManon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie foto's en omgeving! Nu wil ik nog liever ook eens naar de Ardennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind jouw foto's altijd prachtig! Moest ik toch even kwijt haha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk!!

    Dit doet mij denken aan mijn week in de Ardennen afgelopen jaar. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi om te horen dat het zo leuk was! je foto's zijn ook top! x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat gaaaf! De foto's zijn echt heel mooi en volgensmij heb je een topweek gehad zo te zien! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat gaaf zeg! Lijkt me erg leuk om ook eens te doen, en mooie foto's heb je gemaakt!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er super gezellig uit en wat zag je er ook weer mooi uit! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke foto's! Ik ben ook in de Ardennen geweest. Die dingen die jij linzen noemt heet tarly volgens mij, haha, dat eten wij ook weleens :)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie foto's zeg wauw! Ik vraag me af hoe stel jij je camera in tijdens het fotograferen? Doe je dat altijd op dezelfdemanier of stel de dat per foto apart in? ik ben ontzettens nieuwschierig ;) Xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe het niet altijd op dezelfde manier. Wel gebruik ik bijna altijd de Av-stand op mijn camera ;). De iso stel ik nooit in en doe ik gewoon automatisch. Soms wil ik de foto helderder en stel ik dit in en soms stel ik ook het diafragma in.

      Verwijderen

Ik ben blij met iedere reactie die ik krijg! Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik die ook hier.