vrijdag 12 december 2014

Het raadsel van alles wat leeft

Afgelopen woensdagmiddag mocht ik mijn kerstpakket uitzoeken. Heel prettig was het niet. We moesten eerst een tijd in een lange rij wachten. Buiten. Toen we binnenkwamen bleek het een drukte vanjewelste. Je kreeg muntjes die bij elkaar een waarde van 60 punten hadden. En er waren verschillende kramen. Een kraam met worst, kaas, wijn, kleding, boeken en een Rituals-kraam. Ik maakte best snel een keuze. Ik heb een boek uitgekozen, namelijk: Het raadsel van alles dat leeft. Ik had daarna nog 10 punten over, daar heb ik twee scrubjes van gekozen van Rituals. Maar even over het boek. Ik koos het omdat ik wist dat het de Gouden Griffel van 2014 had gewonnen. Maar dat bleek niet de enige prijs. Het boek heeft namelijk ook de Gouden Griffel 2014 en de Gouden Tulp 2014 gekregen. Mijn interesse was gewekt. Het boek heeft práchtige tekeningen en een leuke inhoud. Het gaat namelijk over het evolutieverhaal. Over het ontstaan van de aarde, hoe er leven is ontstaan op aarde, enzovoort. Bovendien vond ik het ook een prachtig boek voor kinderen, omdat alles heel helder wordt uitgelegd. Ik heb het boek nu bijna uit en ben er erg blij mee. Hierna mogen de nieuwsgierige apen in mijn klas er een kijkje in nemen!




4 opmerkingen:

  1. Kerstpakket uitzoeken is altijd zo lastig inderdaad... Ik geloof zelf absoluut niet in de evolutietheorie, dus dit is niet echt mijn 'cadeau' zeg maar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat boek lijkt me echt heel leuk en interessant! Leuk dat je zelf je kerstpakket kon uitkiezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk boek! Kerstpakketten uitzoeken blijft een lastige klus!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben blij met iedere reactie die ik krijg! Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik die ook hier.