woensdag 18 maart 2015

Ik heb nagedacht..

Afgelopen zaterdag schreef ik mijn blogpost over de twijfels over mijn blog. Ik kreeg veel reacties van (anonieme/stille) lezers van mijn blog en kwam erachter dat er toch mensen zijn die mijn blog al lang volgen en het jammer vinden als ik helemaal zou stoppen met bloggen. Ik waardeer jullie berichtjes enorm. Voor sommigen was ik zelfs een van hun favoriete bloggers en het feit dat mensen me een eerlijke, persoonlijke blogger vinden, doet me het meest. En natuurlijk dat er wordt gezegd dat mensen van mijn foto's kunnen genieten. Ik heb nagedacht. Helemaal afstand doen van mijn blog.. ik denk niet dat ik dat kan. Maar zoveel en regelmatig bloggen als ik eerst deed, dát kan ook niet en dat wil ik ook niet meer. Foto's maken en het bewerken van foto's zal ik echt blijven doen. En ik vind het zonde om ze niet te delen. Dus.. vanaf nu ga ik bloggen wanneer ik zin heb. Misschien is dat twee keer per week, misschien een keer, of.. Ik weet het echt niet. En als je een stille lezer bent, laat dan af en toe ook eens een berichtje achter, dat zou ik echt leuk vinden. Ik ben blij dat ik deze keuze nu heb kunnen maken. Ik voel me opgelucht. Zo kan ik genieten van het bezig zijn met bloggen en ga ik geen last meer hebben van dat 'verplichtingsgevoel'. Goed idee?

41 opmerkingen:

  1. goed idee. Voel je niet verplicht om dit te doen want dan is het niet meer leuk, voor niemand xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh, ik had je artikel helemaal niet gezien! Ik ga het gauw lezen. Ook ik zou het heel jammer vinden als je stopt! Jouw blog is zeker één van mijn favorieten. Maar, doe wat goed voelt voor jou. <3 dit lijkt me een goede keuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ahh, gelukkig :) :) Wauw wat een mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaaay!
    Hele mooie en goede beslissing, lekker bloggen wanneer jij het wilt. Wij blijven wel, in ieder geval, ik blijf zo af en toe langs komen:).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel goed idee! Zo doe je jezelf niet tekort, doe je wat jij wilt en kunnen wij ook nog van jouw prachtige foto's genieten. Blij om deze keuze te horen! Ik blijf een trouwe lezer, en zal ook af en toe een reactie achter laten, leuk! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal stoppen zou zonde zijn, maar je hebt denk ik een goede tussenweg gevonden! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn dat je deze keuze voor jezelf hebt gemaakt :) Had nog helemaal niet gereageerd op je vorige post, maar begreep goed wat je bedoelde! En heel lief dat je mij noemde op het laatst. Als de druk eraf is wordt het waarschijnlijk ook weer veel leuker om te bloggen. Liefs XX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik had je vorige post nog niet gelezen, maar wow! Ik zou ook echt niet willen dat je zou stoppen hoor! Je bent een van mijn favoriete bloggers en ik kan echt genieten van je mooie foto's en leuke Instagram diary's <3 Super leuk dat je nu doorgaat met bloggen, ik zal je zeker blijven volgen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jaaa Denise, goed idee <3 Ik ben zo blij dat je niet volledig gaat stoppen, ik zou je echt niet kunnen missen :(

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heee meis! Ik heb je berichtje van afgelopen zaterdag even gelezen.
    Het is heel erg belangrijk dat jij bij je gevoel blijft. Als het posten als een verplichting (geen fijne) voelt dat moet je het gewoon niet doen! Hoe lastig het ook is maar jij moet er gelukkig van worden.
    Ik zou het heel leuk vinden als je af en toe nog eens post! Ik zal je zeker blijven volgen.
    Vergeet niet je eigen gevoel voorop te stellen!
    Liefs Lonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je bent een topper Denise! Met zoals altijd, prachtige foto's. Ik blijf je blog hoe dan ook bezoeken. En dan is het altijd weer een verassing als er een bericht online staat!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Yay, ik vind het echt leuk dat je besloten hebt om toch niet definitief te stoppen. Ik volg je blog al best lang, maar heb geloof ik nog nooit een reactie achtergelaten, dus dat werd wel eens tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ah wat fijn! Mooie foto's dit ook weer

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is een heel goed idee! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie oplossing! Ik ben blij dat ik je prachtige foto's en oprechtheid niet helemaal hoef te missen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ah wat fijn dat je toch nog doorgaat! En inderdaad, bloggen moet leuk blijven en er moet geen druk achter zitten. Wat een mooie foto's!
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Héél goed idee! Tof dat je blijft bloggen, en inderdaad lekker wanneer jij dat wil. (:

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik hoop dat je altijd op zondag de instagramweek blijft doen, dat is altijd mijn favo artikel geweest. kijk veder maar wat je doet. en heel veel succes met alles

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jaaaaa! Van dit berichtje word ik heel vrolijk! Ik hoop dat je op deze manier gewoon weer plezier houdt in het bloggen. Blij dat je blijft en dat we van je leuke artikelen en prachtige fotografie kunnen blijven genieten. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ben ook zo'n stille lezer die nog nooit een reactie heeft achter gelaten! Kan inderdaad ook erg genieten van je foto's en het feit dat je oprecht bent en niet zo'n commerciële blogger maakt je nog leuker om te volgen. Ik blijf je gewoon lekker volgen via bloglovin :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heeeeel goed idee Denise! Yay, nu kunnen we dus blijven genieten van je blog :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt, geen verplichtingen, gewoon lekker iets online zetten als je er zin in hebt. Want inderdaad, helemaal afstand doen van je blog is lastig. Omdat je het gewoon al zo lang doet. Super mooie lente foto's trouwens.. Prachtig. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Super goed idee :D Onwijs leuk dat we nu af en toe wat van je blijven horen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel goede beslissing!! Ik ben blij dat je niet volledig stopt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Supergoed idee! Fijn dat je je beslissing hebt kunnen maken. Hele mooie foto's, zoals altijd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik ben ook zo'n stille lezer. Ik vind je blog echt ontzettend leuk! Dus erg leuk dat je door gaat! En vooral geen druk, geniet gewoon van het bloggen! Ik zal vaker een berichtje achterlaten. Want ik waardeer je blog heel erg!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gelukkig maar, ik ben ook een stille lezer en vond het altijd leuk je blog te lezen en de foto's te bekijken. Het moet voor jou wel leuk blijven, dan blijft het voor ons ook leuk. Stress is nooit goed zeker niet als je het over jezelf afroept. Ga lekker op jou manier door, wanneer jij zin hebt. (enne, je adres altijd onherkenbaar :).)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik volg je blog ook al jaren! Al vanaf imonline (vintageclash). En vind het altijd leuk om je blogs te lezen. Je inspireert me.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Goed idee! :D En je foto's zijn zoals altijd super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Gelukkig :) Ik volg je blog ook echt al jaren en comment eigenlijk nooit, maar bij deze! Juist omdat je niet zo'n 'commerciële blogger' bent blijft het leuk om de artikelen te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Yes! Ik heb de afgelopen week niet durven kijken omdat ik 'bang' was dat het echt over en uit zou zijn, dat zou echt superjammer zijn geweest. Zelf ben ik een stille lezer en ik waardeer je persoonlijke post heel erg en zou het heel jammer vinden als je stopt vanwege dat je jezelf verplicht voelt aan deze blog te moeten werken. Trouwens, je hebt weer hele mooie foto's gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Super! ik volg je blog ook al heel lang en vind het altijd zo leuk je blog te lezen en de foto's te bekijken :)
    liefs een stille lezeres

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Leuk dat je blijft bloggen :) Je maakt echt mooie foto's en je blog is echt leuk!
    Maar ik vind het blauwe lettertype wel niet zo mooi & handig om te lezen, dit is niet kwaad bedoelt ofzo hoor, maar het stoort me gewoon een beetje. X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het iets donkerder gemaakt, vind je het nu beter?

      Verwijderen
  34. Ik ben heel erg blij dat je besloot toch niet te stoppen! Ik vind je foto's altijd zo mooi, ik ben blij dat we daar toch nog van kunnen blijven genieten! (ik werd stiekem heel blij na het lezen van dit artikel).

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben blij met iedere reactie die ik krijg! Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik die ook hier.