woensdag 4 maart 2015

Madrid, zondag

Zondag was onze eerste volle dag in Madrid en het was een heerlijke dag. Toen we naar buiten stapten scheen het zonnetje aan een strakblauwe lucht. We namen eerst de metro, want we waren van plan om naar Parque del Retiro te gaan. We kwamen echter eerst een kerkje tegen: San Manuel y San Benito. Wauw, wat was dat een prachtige kerk. Licht en kleurrijk, met ontelbaar veel mozaieksteentjes. En toevallig was er ook net een dienst begonnen. We bleven eventjes zitten en gingen daarna het park in. Er waren heel veel mensen van de zon aan het genieten. Wij pakten ook een terrasje. Er waren ook veel illusionisten en poppenspelers in het park. Ook gingen we nog een museum in met moderne kunst. We liepen verder en kwamen aan bij Palacio de Cristal. Dat vond ik supertof. Het Palacio de Cristal had ik al op afbeeldingen gezien en wilde ik graag met mijn eigen ogen bekijken. Het was heel sprookjesachtig. Het Retiro Park is een van de grootsten van Europa. Toen we verder liepen zagen we mensen die krachttraining aan het doen waren op een klimrek. Toen we uit het park waren, kochten we eerst drinken in een supermarktje. Vervolgens liepen we naar de stationshal. Wie verwacht er een halve jungle met palmbomen en schildpadden bij een treinstation? Nadat we dat hadden bekeken, hebben we nog een tijd in de zon gelegen op het gras. Toen we weer een beetje opgeladen waren, liepen we naar LavapiƩs. Daar hebben we op een terras gezeten. 's Avonds aten we bij een all you can eat. We hadden al heel lang rondgelopen en alles was het net niet. Maar goed, die all you can eat sloeg helemaal alles. We kregen enorm de slappe lach, omdat we borden vol met eten hadden laten staan, omdat het niet lekker was of koud. Zelfs de schepijsjes die we verderop in de straat kochten waren niet goed. Uiteindelijk werd ik gered door de frozen yoghurt winkel. Al met al was het een super geslaagde dag!

9 opmerkingen:

  1. Wauw prachtige foto's! Hier krijg ik echt zo'n gevoel van, van ik wil ook weer een stedentrip maken haha. Palacio de Cristal lijkt me prachtig om met eigen ogen te mogen zien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto's. En wat een mooie blauwe lucht, heerlijk weer zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw mooie foto's, as Always! :) Ik verlang ook echt naar terrasjes, blauwe lucht en een zonnetje. Palacio de Cristal ziet er heel mooi uit, inderdaad sprookjesachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gafe foto's! Ik krijg ook helemaal zin om op vakantie te gaan, jaloers!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo mooi daar! Heerlijk weer volgens mij ook, want je hebt echt meteen een kleurtje!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dei kleurtjes maken me allemaal zo vrolijk!

    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's! Ik ben zelf nog nooit in Madrid geweest, maar wat ziet het er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mmm, heerlijk. Wat een fijne foto's!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben blij met iedere reactie die ik krijg! Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik die ook hier.