zondag 2 augustus 2015

# 082 - Instagram - week 29, 30, 31 / Terug uit Zuid-Afrika!

Gisterochtend, rond een uurtje of half 12, landden we weer op Nederlandse bodem. Onze reis in Zuid-Afrika is prachtig geweest. We hebben heel bijzondere dingen meegemaakt. Het is in niets te vergelijken met een lekkere zonvakantie in Italië. We moesten lange afstanden afleggen met de auto. Gelukkig hadden we een erg fijn busje met veel ruimte, dus dat was prettig. We zijn in heel veel verschillende plaatsen geweest. Op volgorde: Johannesburg, Dullstroom, Kruger Park, Hazyview, Swaziland, Hluhluwe, Salt Rock, Storms River, Knysna, Oudtshoorn, Stellenbosch en tot slot Kaapstad. De safari's die we hebben gedaan waren natuurlijk het meest indrukwekkend. We hebben zó veel dieren gezien. Maar ook de kusten waren prachtig om te zien. We zijn zelfs door de sloppenwijken gereden in Knysna. We hebben de Tafelberg beklommen in Kaapstad. En we zagen hoe de krokodillen impala's verslonden op een paar meter afstand. Ik heb precies 2400 foto's geschoten. Om een goed beeld te krijgen van de vakantie, laat ik eerst maar eens al mijn Instagram-foto's zien, want dat zijn er ook al heel wat!


Ready to go!

Daar gaan we :).

Deze vrouwen wachtten ons op, om naar onze eerste lodge te gaan.

English breakfast. We wisten toen nog niet dat we dit ELKE dag aangeboden zouden krijgen.

Kip met frietjes.

Nelson Mandela square.

Kubu Safari Lodge in het Kruger Park. Een prachtige plek!

Deze lunch was súper lekker.

Het allereerste dier dat we spotten: de Afrikaanse olifant.

En een leeuw. We waren zó dichtbij, super gaaf.

Deze vrouwen zaten langs de weg. Mijn moeder gaf ze wat randen en ze waren zo dankbaar!

De Kubu Safari Lodge.

Giraf! Wat een mooie beesten zijn het. Dit was op de tweede safaridag.

De zuidelijke geelsnaveltok.

Elke ochtend nam ik yoghurt met muesli en vers fruit.

Een luipaardvoetafdruk, tijdens een boswandeling.

Bush bush.

Blij met dit olifantenkettinkje!

God's window in Hazyview.

Outfitje, bij de Gecko Lodge in Hazyview.

English breakfast again (ik sloeg 't ook vaak over hoor).

Outfitje, bij Hamilton Parks in Hazyview.

Bonamanzi Game Reserve in Hluhluwe. Hier liepen de dieren vrij rond!

Krokodillen in je achtertuin. GAAF.

Bonamanzi Game Reserve.

Voor het eerst (en de énige keer) zwemmen. In St. Lucia. De Indische oceaan!

Mooi!

Outfitje, bij Bonamanzi Game Reserve.

Lone Creek Falls, bij Sabie.

The Saffron House, in Salt Rock.

Een piña colada, yum!

Mooie, handgemaakte accessoires.

French toast! Dit was een van de lekkerste ontbijtjes.

Het buffet bij Tsitsikamma Lodge in Storms River.

Ttistsikamma Lodge.

De kust bij Plettenberg Bay.

Door de townships van Knysna met een gids. Super indrukwekkend.

De lekkerste pasta die ik at!

We deelden koekjes uit aan de kinderen in de townships.

Brenton-on-Sea. Zó mooi. Met een bijna verlaten strand.

Knysna Heads. Ook prachtig!

And again..

Heerlijke pizza met banaan, avocado en bacon.

De mooiste lodge! De Zeekoe Guest Farm in Oudtshoorn.

Pasta.

De Cangogrotten in Oudtshoorn. 80.000 jaar oud!

Outfit, bij de Zeekoe Guest Farm.

Geweldig ontbijt.

Knorhoek Guesthouse in Stellenbosch.

De Knorhoek.

Cape Malay bobotie.

Prachtige schilderijen, we kochten er twee.

Witte chocolademelk in Stellenbosch.

Floreal House in Kaapstad.

Op het topje van de Tafelberg. We made it!

Uitzicht vanaf de Tafelberg.

Ontbijtje bij Floreal House.

Bo Kaap in Kaapstad.

Bo Kaap in Kaapstad.

Bavianen bij Kaap de Goede Hoop.

V&A Food Market.

Victoria & Alfred Waterfront.

Kirstenbosch National Botanical Garden in Kaapstad.

Cape point.

De kust bij Kaapstad.
Schelpen die ik vond bij Brenton-on-Sea.

12 opmerkingen:

  1. Waaauw, wat een mooie foto's! Zo te zien heb je een geweldige vakantie gehad! Gosh, al dat eten ook <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een fantastische foto's! Welkom terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb al een paar keer op je site gekeken of je al terug was, omdat ik zo benieuwd was naar je foto's en verhalen. Ziet er echt super uit! Ben ook heel benieuwd naar de foto's die je met je camera hebt gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt heel erg mooi! Ik kan me voorstellen dat het echt een super ervaring moet zijn geweest :O

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wat een hoop instagram foto's! Heel erg leuk om te zien. Lijkt me echt bijzonder zo'n reis. En wat veel 2400 foto's! Dat wordt echt lastig uitzoeken haha. Het is wel leuk om er een fotoboek van te maken, zodat je het kan laten zien aan iedereen. De plekken die jullie hebben bezocht klinken echt heel gaaf, Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's. Ik ben heel benieuwd wat voor andere mooie foto's je gemaakt hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig, echt zo mooi. Zo'n reis lijkt me echt heel erg indrukwekkend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mag ik even zeggen dat je hartstikke toffe foto's hebt geschoten? Wat lijkt mij dat een gave reis zeg, ik ben toch een beetje jaloers haha. Ik ben heel erg benieuwd naar de foto's en de artikelen die nog gaan komen <3

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie foto's en wat een geweldige reis!
    Ik heb een jaar geleden een soortgelijke reis gemaakt en dan is het heel erg leuk om al die voor mij bekende plaatsen hier via jouw blog weer te zien! Zo'n reis vergeet je nooit weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt! En wat een bijzondere reis. Inderdaad weer wat anders dan een doodnormale zonvakantie naar een Europese bestemming! Ik ben benieuwd naar al je andere foto's! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben blij met iedere reactie die ik krijg! Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik die ook hier.