dinsdag 4 augustus 2015

Zuid-Afrika: safari, deel 1

Hier is ie dan, mijn eerste échte post met foto's uit Zuid-Afrika. Ik heb nog nooit zoveel foto's gemaakt (2400), dus het is nogal lastig kiezen. Zoals je misschien wist, had ik voordat ik op vakantie ging een nieuwe lens gekocht voor mijn camera. De Tamron 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD. Deze kocht ik met name voor op de safari's. Ik wilde natuurlijk zo dichtbij mogelijk de dieren kunnen fotograferen. Deze leek me daar wel geschikt voor. Ik heb vaak vol ingezoomd, dus op 270mm. Met de foto's ben ik tevreden. Er zitten missers tussen die niet scherp zijn, maar ook heel veel foto's waar ik wel erg blij mee ben. Dus die ga ik met jullie delen! In totaal zijn we drie keer op safari geweest. De eerste keer was 's middags. We gingen met een man mee die echt héél dichtbij de dieren kwam, dus dat was erg gaaf! We zagen die middag olifanten, leeuwen en buffels. Bij de tweede safari gingen we met Thuli mee. We hebben op die dag de hele dag door het Kruger Park gereden. Van een 9 uur tot een uur of 4. Toen zagen we ontzettend veel verschillende dieren, dus dat was prachtig. Op de foto's die je hieronder ziet, zie je de Afrikaanse olifant, giraffes, een leeuw en leeuwin, een buffel, pumba's, impala's, de roodsnavelossenpikker (vogeltje op de impala), een gnoe, een koedoe, zebra's en een steenbok. Ik hoop dat je me laat weten wat je van de foto's vindt!


18 opmerkingen:

  1. Stuk voor stuk prachtige dieren. Heel bijzonder. Mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Zo'n safari lijkt me echt te gek! Ik wil dat ook graag eens doen! Je foto's zijn echt supergoed gelukt! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's! Mag je trots op zijn! En het lijkt me zo bijzonder om deze dieren van zo dichtbij te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie foto's heb je gemaakt! De foto's met de leeuw in het zonlicht zijn heel mooi gelukt. En wat een schattig klein olifantje trouwens :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's en wat een mooie dieren! Lijkt me een geweldige ervaring!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw! Gave foto's Denise, vooral die van de giraffen vind ik mooi. Fijn hé zo'n zoomlens, ik heb er ook eentje. Echt fijn om dieren mee op de foto te krijgen. Echt een gave ervaring zulke safari's. Prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw wauw wauw! Prachtige foto's! Het begint mij enorm te kriebelen als ik die foto's zo zie. Wat moet dat een ervaring zijn geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waaaauw wat gaaf en onwerkelijk! Awesome!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw! Echt prachtig!! Je zoomlens heeft zeker succes gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige dieren! Erg mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben blij met iedere reactie die ik krijg! Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik die ook hier.