dinsdag 18 augustus 2015

Zuid-Afrika: Townships in Knysna

Oké, de safarifoto's hebben we gehad, en ook een deel van onze verblijven. Maar naast safari's hebben we op onze reis in Zuid-Afrika nog veel meer beleefd. Het was echt heel divers. In de plaats Knysna, een grote stad in Zuid-Afrika, zijn we namelijk door de townships gereden. Samen met een man die er zelf ook woont. Dat was heel interessant en bijzonder. Sommige mensen zullen het misschien gek vinden om te doen, omdat het een beetje 'aapjes kijken' is. Toch is het echt een aanrader om zoiets te doen als je in Zuid-Afrika bent. We kregen een rondleiding van Jonas. Hij vertelde dat de mensen in de townships in harmonie met elkaar samenleven. In de townships vind je niet alleen maar krotten, maar ook wat mooiere huisjes. Dit wordt door de regering gedaan, ze proberen de levensstandaard stukje bij beetje te verhogen. Er zijn in totaal 12 sloppenwijken met allemaal een eigen naam, zoals: Nekkies en Ou Pad. Je vindt er superveel kleine winkeltjes in een soort van containers, evenals vele kappers. Ondanks de armoede, zien de mensen er heel vrolijk uit. Toen wij rondreden, was het op het begin helaas regenachtig, waardoor er veel minder kinderen buiten waren dan anders. Later werd het gelukkig droog en straalde een ondergaande zon op de townships, wat prachtig was. Jonas had een hele doos moet koekjes gekocht. De kinderen kwamen steeds rennend naar ons toe, omdat ze al wisten dat zie iets zouden krijgen. Heerlijk om die lachende gezichtjes te zien! Ik ben ook erg blij met de foto's die ik heb gemaakt! Kijk je mee?

6 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's weer! Heel interessant en bijzonder ook!

    lostinthisadventure.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me enorm heftig om te zien hoe deze mensen leven.. Je hebt wel weer prachtige foto's gemaakt trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me wel confronterend zo'n rondleiding. Dan zie je pas hoe goed wij het hier eigenlijk hebben. Je hebt wel weer prachtige foto's gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt me heel bijzonder om zo'n rondleiding mee te maken! Wat een mooie foto's weer, vooral die laatste, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi en toch zo heel anders dan wij gewend zijn. Apart om dat een keer meegemaakt te hebben lijkt me. X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach, wat een schatjes die kinderen! Mega mooie foto's heb je weer gemaakt Ik snap het idee van 'aapjes kijken' wel, alleen denk ik dat het voor ons goed is om te kunnen zien hoe zij het hebben. Wat goed van de regering dat ze huisjes bouwen! Alle beetjes helpen. (:

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben blij met iedere reactie die ik krijg! Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik die ook hier.