zondag 23 december 2012

Q&A the answers

Wat zijn je favoriete sites waar je je inspiratie vandaan haalt? Ik haal inspiratie uit verschillende blogs en sites. Voorbeelden van Nederlandse blogs zijn dan Fashion-fever.nl en Style-remains.nl en van buitenlandse blogs Kenzas.se, Lisaplace.se, Akerstroms.devote.se, Karinainfashionland.com en nog wel meer! En verder zit ik al sinds 2008 op lookbook.nu, waar ik dagelijks op kijk.
Hoe zou je jou style het beste omschrijven? Dat vind ik altijd moeilijk te zeggen! Ik vind meerdere stijlen leuk. Soms is het wel classy, maar soms ook wat stoerder.
Wat zijn je favoriete liedjes/artiesten op het moment? Op het moment luister ik veel naar het nieuwe album van Rihanna. Het album van Loreen vind ik ook heel mooi! Liedjes die ik op dit moment (deze week ongeveer) veel heb geluisterd zijn Love without tragedy van Rihanna, I knew you were trouble van Taylor Swift, Crazy kids van Ke$ha en Apollo van Hardwell.
Wat zijn je favoriete boeken? Mijn favoriete boeken zijn de boeken van de serie it-girl, geschreven door Cecily von Ziegesar. Het is van dezelfde schrijfster als de gossip girl boeken.
En wat staat er nog op je wishlist? Sowieso een nieuwe mp3-speler, omdat die al sinds de zomervakantie stuk is. Maar die heb ik al besteld. Ik wil misschien nog wel een nieuwe trui, een keer een nieuw rokje/shortje en sieraden!
Wat is je favoriete serie? Mijn favoriete serie is The Vampire Diaries. Maar daarnaast volg ik nog meer series die ik heel leuk vind. Ik volg sinds kort Revenge en kijk elke dag een aflevering. Echt een aanrader! Ook vind ik Pretty Little Liars leuk, The Lying Game en The Secret Circle (al afgelopen). Mijn favoriete Nederlandse series zijn Moordvrouw en Divorce.
Naar welke stad zou je graag een keer bezoeken? Het lijkt me gaaf om een keer naar New York te gaan!
Hoe lang ben je? Ik ben 1.70 meter.
Naar welke muziek luister je het liefst? Ik luister het liefst naar popmuziek. Daarnaast houd ik ook wel van (progressive) house, r&b en heel soms moombahton of dubstep.
Als je 1 minuut ergens gratis mag winkelen, waar zou je dan heengaan? Naar een winkel waar ik normaal niet kom omdat het niet in de buurt zit. De Forever 21 misschien?
Ik ben wel benieuwd hoe je bent begonnen met bloggen? Ik ben begonnen met bloggen, gelijk nadat ik was gestopt met mijn site op imonline. Ik was dus al een beetje bezig met fotograferen en ontwerpen, maar een blog vond ik toen beter bij me passen.
Zonder welk beautyproduct kun je niet? Ik gebruik eigenlijk altijd foundation en mascara. Maar ik kan ook niet zonder reinigingsproducten, wel belangrijk!
Wat wil je absoluut nog afstrepen van je bucketlist? Ik heb geen bucketlist! Ik kijk niet heel ver vooruit. Op dit moment zou ik daar geen antwoord op weten.
Als je weet dat je morgen dood zou gaan, wat zou je vandaag dan allemaal doen? Afscheid nemen van de mensen waarvan ik houd.
Als je één dag iemand anders mocht zijn, wie zou het dan zijn? Kenza van Kenzas.se. Volgens mij heeft zij een erg leuk leven! Ik zou wel graag willen zien hoe een dag van haar eruitziet.
Ik welke outfit voel jij je het allerbeste? In een leuk blouseje met statement ketting, een zwart rokje met zwarte panty en enkellaarsjes.
Welk land wil je nog graag een bezoekje brengen en waarom? Amerika lijkt me toch wel gaaf, of Japan of China. Omdat de cultuur daar zo anders is en dat wil ik wel eens meemaken.
Wat is je favo kledingstuk? Een blouseje!
Wie is een voorbeeld voor je? Kenza. Zij is mijn stijlicoon, ik vind eigenlijk bijna al haar outfits fantastisch.
Wat voor camera gebruik je, en ben je er tevreden over of had je stiekem liever een andere gewild? Ik gebruik de Canon 600D met de standaardlens 18-55mm IS en de EF 50mm f/1.8 II met vast brandpunt. Ik vind het een hele mooie camera die goed bij me past. Ik heb goed nagedacht over welke camera ik wilde, dus nee, ik had niet liever een andere camera gewild. Ik ben er heel tevreden over.
Wat is je favorite stad om te winkelen? Ik denk dat dat dan Almere is. Want daar heb je de H&M, New Yorker, Zara, Bershka, Primark. Alles wat ik nodig heb!
Wat is je favoriete vakantie tot nu toe? Wij gaan meestal 2 à 3 keer per jaar op vakantie. De leukste voorjaarsvakantie die ik heb gehad was in Londen, 2 jaar geleden. We hebben daar superveel gezien en ik vond het fantastisch. Qua zomervakantie vind ik het wel lastig welke de leukste was. We zijn heel veel in Frankrijk geweest en de laatste jaren in Italië. Ik kan daar niet echt uit kiezen!
Is je opleiding moeilijk? En vind je het nog steeds leuk? Op zich is de pabo best moeilijk. Of nou ja, soms. Je moet er wel veel voor doen in ieder geval. Sowieso moet je eerst allerlei toetsen halen, wil je door kunnen gaan. Op dit moment zit ik in mijn laatste jaar. Het lesgeven is superleuk, maar daarnaast moeten we onderzoek doen. En dat vind ik nogal vreselijk, je moet alles zelf uitzoeken en daar houd ik niet zo van. Maar je gaat natuurlijk voor het lesgeven en de Katholieke Pabo is een hele goede school. Dus gewoon ervoor gaan :)!
Wat voor soort lenzen heb je inmiddels? Ik heb dus de standaardlens 18-55mm IS en de EF 50mm f/1.8 II met vast brandpunt. De laatstgenoemde is mijn favoriet!
Wat zijn je voornemens voor 2013? Ik houd me daar meestal niet aan. Waar ik me wel aan wil houden: ik wil natuurlijk slagen en mijn diploma halen! Verder moet ik me echt beter gaan inzetten voor de onderzoeken die ik moet doen. Ik wil ook wel gezonder gaan eten of zo, maar daar houd ik me toch niet aan :P.
Waar woon je eigenlijk? Ik woon in Dronten in Flevoland.
Maak je wel eens gebruik van Photoshop? Nee, ik heb het vorig jaar een maand gehad. Ik gebruik PhotoLine en PhotoFiltre, die programma's zijn gratis.
Ben je van iets of iemand fan? Ik ben niet zo heel gauw écht fan. Ik luister naar heel veel verschillende artiesten. Als ik dan toch iemand moet noemen is dat denk ik Shakira, want ik luister daar al naar sinds ik in groep 8 zat en ik vind haar stem erg mooi. En verder luister ik ook wel heel graag naar Rihanna en Maroon 5. En nog veel meer..

19 opmerkingen:

  1. Superleuk om te lezen! Dit soort artikels vind ik altijd erg interessant :)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om meer van je te weten! Ik kijk precies dezelfde series haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te lezen, zo komen we weer wat meer over je te weten (ook al weet ik natuurlijk al lang alles over je, *stalkstalk*.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te lezen! Ik ben ook echt een huge fan van Kenza!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! Q&A heb ik ook een keer gedaan. Echt leuk om te lezen. Even de sites bekijken die je aanbeveelt.. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om te lezen, en bedankt voor het antwoorden van m'n vraag! Ik denk dat ik me volgend jaar maar gewoon ga inschrijven voor de pabo haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow wat ben je klein haha! Had ik helemaal niet gedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aaaaah zo leuk om te lezen! Wow en al sinds 2008 op Lookbook? Jeetje, haha, dat is laaaang.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt de vragen leuk beantwoord! Mijn favoriete boeken zijn ook die van It-Girl en een heel deel van je favoriete series bekijk ik ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk om te lezen zeg!!
    Xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk om te lezen! Leuk dat je mijn vragen ook hebt beantwoord! xliefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Erg leuk om te lezen! Ken je inspiratie blogs niet maar ik vind je eigen blog zeker ook erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel leuk om te lezen en wat meer over je te weten te komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk om te lezen. Kenza is ook echt zo knap, vind haar blog geweldig :)

    x

    Chicks About Fashion

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ah leuk om te lezen! Ik kende nog niet alle blogs uit je eerste antwoord, dus daar ga ik zo even naar kijken. Grappig trouwens, dat je 1.70 bent, ik had je eigenlijk langer ingeschat! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Erg fijn om te lezen! Revenge is echt verslavend! Ik ben nu het tweede seizoen al aan het kijken, maar moet nog tot januari wachten voor de nieuwe aflevering, arghhhh! De blogs Kenzas en Lisaplace lees ik ook wekelijks, de andere kende ik nog niet ;) !

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben blij met iedere reactie die ik krijg! Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik die ook hier.