zaterdag 23 februari 2013

Parijs, donderdag/vrijdag

Nu ik deze post schrijf, zijn we alweer thuis! Wat een geweldige week heb ik gehad. Parijs is mooi! Wat mij betreft doet het zeker niet onder voor Londen. We hebben vooral aan het begin van de week ook erg geluk gehad met het weer. Alleen de laatste paar dagen was het kouder. Geregend heeft het helemaal niet! Volgens mij hebben we alle hotspots van Parijs wel zo'n beetje gezien. De Eiffeltoren, de Sacré Coeur, Place du Tertre en de l'Arc de Triomphe, waren denk ik wel de hoogtepunten. Maar ook van de kleine dingen heb ik heel erg genoten: het koffie drinken in cafeetjes, Malek die ons zo enthousiast hielp en het kijken naar de mensen om je heen. Dit was weer een vakantie die ik niet snel zal vergeten. Ik ben blij dat ik zo'n enorm aantal foto's heb gemaakt. Daar kan ik nog wel een paar posts mee vullen!

Over de donderdag en vrijdag, moet ik nog vertellen. Donderdag gingen mama, Estelle en ik winkelen aan Rue de Rivoli. Papa en Servais hebben twee stadions bezocht en een rondleiding gehad. Ik had niet echt een grote wishlist, maar ik wilde graag een gestreept blouseje en sportkleding. En dat is beide gelukt! Verder heb ik ook een hele mooie witte blazer met studs gekocht, een mintgroene trui en een legergroen blouseje. Toen we klaar waren met winkelen hebben we koffie gedronken en heb ik eindelijk een macaron gegeten (lekker!).

Vrijdag was onze laatste dag in Parijs. Met de metro stapten we uit bij Saint Michel. We liepen wat door de straatjes, waar je ook ongelooflijk veel eettentjes vind. In een souvenirwinkel kocht ik nog een Eiffeltorentje voor op mijn bureau. We liepen wat door de straten, aten onze broodjes en liepen weer verder. Maar op een gegeven moment verdween de zon. De wind was zó koud. Eigenlijk wilden we allemaal zo gauw mogelijk ergens naar binnen, want het was gewoon niet leuk meer. We zijn toen maar naar Les Halles gevlucht, het ondergrondse winkelcentrum. Estelle kocht nog leuke dingen bij New Look. Ik vond nog oorbellen bij I Am... Daarna hebben we weer koffie gedronken om warm te worden. Vervolgens pakten we weer de metro en stapten we uit bij Le Monge. Ik had gelezen dat er een straat was waar veel toeristen kwamen: Rue de Mouffetard. Ik kocht er nog wat kaarten en het was een gezellig straatje. We liepen verder en verder en kwam langs een universiteit en het Panthéon. Het begon al avond te worden en we kregen honger. Eigenlijk wilden we terug naar de plek waar we 's ochtends waren begonnen. Opeens herkenden we de Boulevard Saint-Michel. We waren, zonder de metro te hoeven pakken, weer terug op de plek waar we moesten zijn. In een eettentje aten we zo'n lekker broodje gyros met patatjes. En ook nog maar een Mc Flurry bij de Mac. Na het eten zijn we weer naar de Eiffeltoren gegaan. Nu om hem te zien in het donker, met licht. Prachtig! Daarna waren we erg moe. We hebben afscheid genomen van Malek en zijn familie en hen heel erg bedankt. Toen we thuiskwamen was het al best laat en ben ik gauw gaan slapen. Dit was alweer de laatste dag!


Youssoupha & Ayna - On se connaît (luister)

22 opmerkingen:

  1. Ah het klinkt zo leuk! Leuk ook dat je een soort van verslagje erbij hebt, schrijf ik ook altijd in notitieboekjes, als ik het terug lees komen alle herinneringen weer terug, zo leuk! Prachtige foto's ook! Ben benieuwd naar je aankoopjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. erg mooie foto's en fijn dat het leuk was.! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Love Paris!

    Als je moest kiezen, kies je dan voor Londen of Parijs?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh jaloers! Het ziet er super uit en wat cool dat jullie 'per ongeluk' weer precies goed uitkwamen haha. :) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige foto's weer! Ik wil ook naar Parijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah heerlijke foto's weer <3 Ik kan wel uren naar de laatste kijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klinkt echt zo leuk! En prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie foto's! Parijs lijkt me prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's. Volgens mij was het heel gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. aaaahw wat gaaf. klein beetje jaloers, maar ik ga ook naar Parijs 21 maart (:

    xxxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nu krijg ik alleen maar meer zin in juni :) dan ga ik samenmet mijn vriend een paar dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo te lezen ben je goed geslaagd, ook met het winkelen. Ik ben benieuwd naar de kaarten die je hebt gekocht. :) Het is maar goed dat je zoveel foto's hebt gemaakt, kun je nog lekker lang nagenieten. De Eiffeltoren in het donker is zo prachtig. Heb je ook gezien dat er lampjes gingen knipperen, of niet? :) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel leuk! Ik ben ook al eens in Parijs geweest en wil er zo graag nog eens naartoe :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat fijn dat je het leuk hebt gehad in Parijs! Super mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gelukkig heb je het erg naar je zin gehad! Ook prachtige foto's weer! Vind die sfeer die de straten in zulke steden creëren altijd zo geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw, erg mooie foto's! Ik vind het nog steeds jammer dat toen ik in parijs was, ik niet veel van zulke foto's heb kunnen maken. Erg jammer

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Parijs is heel erg mooi! Wat een prachtige foto's zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw, klinkt echt allemaal superleuk! Ik ben ook benieuwd naar je aankoopjes! En wauw, die laatste foto is echt zoo prachtig!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Klinkt als een heerlijk dagje! Volgens mij heb je je zelfs ingehouden met shoppen, dat vindt ik zo knap! Maar misschien is dat ook niet zo, hihi. Ik ben heel benieuwd naar je aankopen! Oh en like, die laatste foto - wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauww ziet er echt prachtig uit, alle foto's en wat een fijne sfeer! Ik ben één keer in Parijs geweest alleen dat vond ik persoonlijk geen leuke ervaring omdat het met school was, jammer. Maar als ik zo kijk naar je foto's krijg ik echt zo'n warm gevoel van; omg daar wil ik nog eens heen!

    Liefs, Romy

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben blij met iedere reactie die ik krijg! Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik die ook hier.