dinsdag 31 december 2013

2013 - overzicht

2013

Op de laatste dag van het jaar laat ik jullie een overzicht zien van 2013. Ik heb veel leuke en ook bijzondere dingen meegemaakt dit jaar, dus lijkt het me leuk om daar eens naar terug te kijken. 2013 was een goed jaar! Ik wil sowieso al mijn (stille) volgers bedanken. Ik waardeer het enorm dat mensen mijn blog lezen en bekijken. Alle reacties die ik krijg zijn super en maken het het bloggen waard!

School

In 2013 ben ik afgestudeerd! Ik heb de pabo in Zwolle afgerond en ben nu officieel leerkracht in het basisonderwijs. Ik was iets later klaar dan de meeste studenten, maar gelukkig wel voordat de zomervakantie begon. In oktober kreeg ik mijn diploma (of eigenlijk getuigschrift) uitgereikt. Ik ben er trots op dat ik het in 4 jaar heb kunnen halen! In de laatste maanden heb ik wel heel hard moeten werken, omdat ik niet goed genoeg had gepland. Ik had er ook niet meer zo veel zin in. Maar toch heb ik er écht hard voor gewerkt en uiteindelijk lukte het me.



Werk

Het eerste halfjaar in 2013 werkte ik nog bij de Deen op de bloemenafdeling en in de slijterij. Vlak voor de zomervakantie begon, kreeg ik te horen dat mijn contract niet werd verlengd. De reden sloeg nergens op. Laten we het erop houden dat ze liever iemand hebben die jonger is dan ik. Maar ik zat er eerlijk gezegd niet mee. Ook heb ik in de eerste helft van 2013 mijn WPO gedaan in een groep 5/6. Op donderdag en vrijdag stond ik voor de klas. De hele zomervakantie was ik vrij en daarna hoopte ik dat ik in zou kunnen vallen op basisscholen. En dat lukte! Ik schreef me in bij verschillende invalpools en heb sindsdien elke week gemiddeld 3 à 4 werkdagen gehad. Daar ben ik hartstikke tevreden over. Ik heb zelfs 5 weken lang op een school gewerkt. Ik heb gemerkt dat scholen en klassen enorm kunnen verschillen. Soms had ik een superleuke dag, maar soms was ik blij dat ik naar huis kon. In ieder geval moet je flexibel zijn, want je kunt nog op de dag zelf uit bed gebeld worden. Natuurlijk hoop ik dat ik een vaste baan kan krijgen, maar voor nu is dit nog te doen.



Sport

2013 was mijn sportjaar! Ik had dit echt nooit kunnen denken. In februari besloot ik op aanraden van een sportinstructrice een onbeperkt abonnement te nemen. Van één keer sporten in de week, ben ik naar 4/5 keer sporten in de week gegaan. Ik wilde ook graag fitter worden en dat is gelukt. Ik ben tussen de 6 à 7 kilo afgevallen en heb meer spieren ontwikkeld. Ik heb heel veel verschillende dingen gedaan qua sport: hiphop, sh'bam, kickfun, kettlebelltraining, body workout, GRIT Strength, skeeleren, hardlopen, fitness en krachttraining. Op dit moment doe ik nog steeds veel van deze dingen! In maart begon ik met hardlopen. Ik weet nog dat ik het de allereerste keer precies 17 minuten volhield. In het najaar kwam een sportinstructeur naar mij toe om me te overtuigen om mee te doen aan de Kerstloop. Daar stemde ik mee in! Ik ging enorm vooruit en besloot om voor de 10 kilometer te gaan. Ik heb er hard voor getraind en zette een hele goede tijd neer. Mijn ouders staan er nog steeds versteld van dat ik zoveel ben gaan sporten. En ik zelf misschien ook wel een beetje, haha.



Eten

Omdat ik wat gezonder wilde gaan leven, heb ik ook mijn voedingspatroon aangepast. Ik drink veel thee, eet volkorenbrood, veel fruit, zuivel, vezels. Ik eet ook vaak genoeg ongezonde dingen (vooral in het weekend), maar ik kan wel zeggen dat ik me hier beter bij voel.



Vakantie/plekken

In 2013 ben ik drie keer naar het buitenland geweest. In februari zijn we acht dagen naar Parijs geweest. Het was natuurlijk fantastisch. We hebben de meest bijzondere en mooie plekken bezocht. Parijs is een prachtige stad waar je natuurlijk wel een keertje in je leven geweest moet zijn!



In mei ging ik met school naar de Ardennen. Het waren een paar sportieve dagen. We hebben veel gewandeld, een touwenparcours gedaan, gemountainbiked en pijl en boog geschoten. De natuur vond ik prachtig! Ik heb het echt leuk gehad.



In de zomervakantie gingen we weer voor twee en een halve week naar camping Lido in Italië. Ik had het niet verwacht, maar dit was toch echt een van de beste vakanties ooit! Ik ontmoette Michael en Bob op de eerste dag en de hele vakantie hadden we het gezellig. Het uitgaan was daar super en ik ben ook weer op de mooiste plekken geweest. En natuurlijk at ik heel veel ijs en pizza, haha. Echt een topvakantie!



Andere kleine dingen
Jarenlang leefde ik zonder telefoon. Nu kan ik niet meer zonder (verrassend..). Instagram, Ruzzle en Wordfeud zijn mijn favoriete apps. Ik houd namelijk echt heel erg van woordspelletjes.



Ik ging voor het eerst naar een voetbalwedstrijd! Naar Ajax - AC Milan. Het was echt zó spannend. Wel onwijs jammer dat het nog in de laatste minuten gelijkspel werd.



Blog

In 2013 heb ik weer met liefde aan mijn blog gewerkt! Ik vind het daarom ook super om te zien dat ik er weer zoveel nieuwe volgers bij heb gekregen. Eind 2012 had ik 866 op GFC en nu zijn dat er 959. Op Bloglovin' had ik 410 volgers en dat zijn er nu 722! Ook kocht ik dit jaar een smartphone en installeerde ik Instagram. Op Instagram heb ik 305 mensen die me volgen. Heel leuk!

21 opmerkingen:

  1. Erg leuk om te lezen! Je hebt leuke dingen gedaan en bent goed bezig geweest met sporten en een gezondere manier van eten. Alvast een gelukkig nieuwjaar en dat 2014 voor jou weer een topjaar mag zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te lezen! Heel erg gefeliciteerd nog met het behalen van je pabo.xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te lezen, en die foto op je skeelers doet me zo erg naar de zomer verlangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg leuk om te lezen! Het sporten heeft zijn werking gehad, want je hebt echt geweldig mooie benen waar ik heeel jaloers op ben haha!

    Ik wens je al het beste voor 2014,

    liefs,
    Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi jaaroverzicht! :) Hopelijk wordt 2014 ook een top jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo leuk om te lezen! En de laatste foto is echt super mooi! x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk om te lezen! Het klinkt inderdaad als een top jaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk jaaroverzicht! Je schrijft echt super leuk. Heel inspirerend

    x

    http://runfromthedesire.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk om die vooruitgang te zien, het sporten & gezond eten is natuurlijk iets waar je echt trots op kunt zijn! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er inderdaad uit als een heel leuk jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, zo te zien heb je een heel leuk jaar gehad! Super om te lezen. Al je foto's zijn prachtig en Parijs lijkt me ook fantastisch, tof dat je er bent geweest! Ik vind het knap dat je zoveel sport, zou ik ook eens moeten doen, haha (ooit, haha). Het is de eerste keer dat ik iemand 'ken' die jarenlang zonder telefoon heeft geleefd, haha, ik zou dat echt niet kunnen! Je hebt een leuke telefoon gekozen zover ik kan zien op de foto! Voor jou ook een hele fijne jaarwisseling!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superleuk overzichtje Denise! :)
    Supergoed dat je gezonder bent gaan eten. Alvast een fijne jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk artikel heb je ervan gemaakt, echt goed dat je zoveel sport en zo gezond eet. Ik sport niet veel, maar ik hou ook niet zo van sporten. Mijn moeder heeft ook pabo gedaan en werkt nu ook als leerkracht maar het is inderdaad lastig om een vaste baan te krijgen. Als je veel gelukt hebt krijg je die nog wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel leuk om te lezen!

    Fijne jaar wisseling :)

    Xo

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hee denise,
    Ik ben zo'n stille volger die eens in de zo veel tijd een reactie plaatst.
    Maar dat betekent niet dat ik je blog niet helemaal geweldig vind! Softruches is 1 van mijn favoriete blogs. Ik volg je al aardig lang en heb vanaf het begin gezien hoe je begon met gezonder leven en ik vind het ontzettend knap van je!
    Je hebt ooit een keer een hele lieve reactie achter gelaten op mn blog. Het was een post over mijn depressie. Ik wilde je nog bedanken voor die reactie!
    En natuurlijk wens ik je ontzettend veel goeds toe in 2014! Ik ben benieuwd wat dit jaar voor ons allemaal in petto heeft.
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, deze reactie maakt me zo blij :)! Echt super om te horen dat mijn blog een van je favorieten is. Ik kan me inderdaad nog herinneren dat ik die reactie bij jou heb geplaatst! Ik hoop ook voor jou dat 2014 een goed jaar voor je wordt!

      Verwijderen
  16. Ik vind dit zo ontzettend leuk om te lezen. Goed dat je zo bent gaan sporten. Het klinkt als een perfect jaar voor je! Fijne 2014 gewenst, dat moet zeker goed komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Echt superleuk om te lezen en fijn dat het zo goed met je gaat! Hopelijk kan je nog een vaste baan krijgen, maar dat lukt uiteindelijk vast wel!

    XX Sonja
    www.redsonjafashion.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel leuk om te lezen! Ik wist helemaal niet dat je pabo hebt gedaan (of misschien is het me ontgaan), wat leuk! Ik wil dat ook gaan doen na m'n havo, die ik als het goed is dit jaar afsluit. Ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben blij met iedere reactie die ik krijg! Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik die ook hier.